Podnikatel, který brzy dojezdí: Radim Jančura

Když se Jančura rozhodl, že vstoupí na dopravní trh, doba mu přála. Ale najednou je vše jinak. Slovensko ho s jeho vlaky i autobusy vyhnalo a se ztrátou cca 150 miliónů Jančura Slovensko opustil. Ani veřejná podpora Babišovi mu cestu ke slovenským politikům neotevřela. Výrok Jančury: "Když to Babiš podělá, ukřižuju ho", si můžeme přeložit tak, že to Babiš už podělal. Jančurovi. Nebo to možná Jančura myslel jinak. Ale není to podstatné.

Velký tahák s novou taxi službou Tick Tack prodělával Jančurovi pět let a bankám došla trpělivost. Jančura ji musel uzavřít. Jako důvod udává Uber. Ten prý prodělává miliardy a tím likviduje konkurenci. Možná ano. Ale to dělal Jančura v začátcích také, ne?

FlixBus na vnitrostátních linkách sebral Jančurovi zisk už o pět procent. Jančura si pochvaluje čecháčství, že nadšení vlastenci raději jezdí s ním, než s německou firmou. Že by ale Jančura něco udělal pro Českou republiku? O tom je ticho po pěšině a tak uvidíme, jak dlouho čecháčkovství Jančuru bude držet. FlixBus mu vyhlásil nemilosrdnou válku a nepovede ji poprvé.

Koleje a vlaky jsou poslední nadějí Jančury, který se domnívá, že Babišův ministr Ťok to nepodělá. Ten to ale tváří tvář odborů nebude mít snadné. Soutěže o tratě se podle pravidel EU konat budou. Zda je to právě Jančura, na kterého lukrativní železniční zakázky čekají, se ale dá předem dost pochybovat. Chtěl být jenom a jenom sám. Zůstane sám.